2024 Genç Üniversiteler Sıralaması

14/05/2024

Times Higher Education Genç Üniversiteler Sıralaması, 50 yaşından küçük dünyanın en iyi üniversitelerini açıkladı. 2024 sıralamasında 673 üniversite yer alırken, 499 kuruluş "raportör" statüsünde listelenir. Singapur'daki Nanyang Teknoloji Üniversitesi birinci sırayı ikinci kez aldı. Hong Kong'un ilk 10'da güçlü bir varlığı devam eder. Öte yandan, Fransa'nın önde gelen kurumları performanslarını arttırdı. Türkiye, 58 kurumla en fazla temsil edilen ülke konumundadır. Gana ve Peru ilk kez listeye girdi.

       

  • Nanyang Teknoloji Üniversitesi, Singapur

    1. Singapur
    2. 25,895 öğrenci
    3. 16.7 öğrenci/fakülte oranı
    4. %27 uluslararası öğrenci oranı
    5. Cinsiyet oranı: 49 kadın - 51 erkek

     

Singapur Nanyang Teknoloji Üniversitesi (NTU Singapur), Mühendislik, İşletme, Fen, Tıp, İnsan Bilimleri, Sanat ve Sosyal Bilimler ve Lisansüstü kolejlerinde 35.000 lisans ve lisansüstü öğrenciye ev sahipliği yapmaktadır.

NTU ayrıca dünya çapında tanınmış özerk enstitülerin - Ulusal Eğitim Enstitüsü, S Rajaratnam Uluslararası Çalışmalar Okulu ve Singapur Çevresel Yaşam Bilimleri Mühendisliği Merkezi - ve Singapur, Nanyang Çevre ve Su Araştırma Enstitüsü ve Enerji Araştırma Enstitüsü gibi çeşitli önde gelen araştırma merkezlerine ev sahipliği yapmaktadır.

NTU Akıllı Kampüs vizyonu çerçevesinde, Üniversite dijital teknoloji ve teknoloji destekli çözümlerin gücünü kullanarak daha iyi öğrenme ve yaşam deneyimlerini, yeni bilgilerin keşfini ve kaynakların sürdürülebilirliğini desteklemektedir.

Dünyanın en iyi üniversiteleri arasında yer alan Üniversitenin ana kampüsü aynı zamanda dünyanın en güzel kampüsleri arasında sık sık listelenmektedir. Sürdürülebilirliğiyle tanınan NTU, tüm uygun bina projeleri için %100 Yeşil Marka Platin sertifikası almıştır. Ana kampüsünün yanı sıra, NTU'nun Novena'da, Singapur'un sağlık bakımı bölgesinde bir tıp kampüsü de bulunmaktadır.

                     

  • Paris Sciences et Lettres – PSL Araştırma Üniversitesi Paris

    1. Fransa
    2. 16,120 öğrenci
    3. 15.0 öğrenci/fakülte oranı
    4. %22 uluslararası öğrenci oranı
    5. Cinsiyet oranı: 51 kadın - 49 erkek

Paris'te merkezi konumlanmış olan PSL, bilgi, yenilik ve yaratıcılık alanlarında tüm alanlar arasında diyalogu teşvik ediyor. 17.000 öğrenci ve 2.900 araştırmacı ile insan ölçeğinde bir üniversitedir.

PSL, 9 bileşen okulu ve 2 İşbirlikçi Üye içerir ve 3 araştırma kurumu ile yakın çalışır. Tüm okullarının bilimsel güçlerinden faydalanarak, ulusal ve uluslararası düzeyde eğitim, araştırma, teknoloji transferi ve sanayi ve akademik işbirlikleri alanlarında toplulukları için eşi benzeri olmayan fırsatlar yaratır.

28 Nobel ödülü sahibi, 10 Fields madalyası sahibi, 3 Abel ödülü sahibi, 50 César ve 79 Molière ödülü sahibi ile, Fransız araştırmalarının yaklaşık %10'unu temsil eder ve kuruluşundan bu yana 150'den fazla ERC hibesi almıştır. Akademik topluluğu, öğrencilere ve araştırmacılara tüm bilimsel alanlarda çeşitli disiplinler arası lisansüstü programlar sunmak için PSL'nin 140 laboratuvarının tüm potansiyelinden faydalanır.

Dünyanın dört bir yanından yetenekli öğrenciler arasından seçilen ve dikkatlice denetlenen PSL öğrencileri, kapsamlı bir araştırma tabanlı ders seçeneğine erişim sağlarlar. Araştırmacı, girişimci, yönetici veya sanatçı olurlarsa olsunlar, PSL öğrencileri, toplumumuz üzerinde etkisi olacak cevaplar ve çözümler geliştirmeyi öğrenirler. PSL, her sosyal statüden, cinsiyetten ve coğrafi kökenden öğrencilere kapılarını açan çeşitli bir öğrenci topluluğunu teşvik eden bir kamu üniversitesidir.

Sanat ve kültürün önemli bir merkezi olarak, PSL yıl boyunca birçok tartışma, konferans, sergi, gösteri ve konser ev sahipliği yapar. Dünyanın önde gelen üniversiteleriyle stratejik ortaklıklar kurar. İnovasyonda lider olan PSL, yılda yaklaşık 50 start-up yaratır ve yaklaşık 70 patent başvurusunda bulunarak araştırmasının uygulamalarını destekler. 2017'de kendi tohum fonu olan PSL İnovasyon Fonu'nu başlatmıştır.

PSL'nin geniş program fırsatları:

  • 9 lisans derecesi: 1 CPES multidisipliner lisans programı, 1 Sürdürülebilirlik Bilimleri lisans programı, 6 yönetim, uygulamalı ekonomi, sosyal bilimler, hukuk, uygulamalı matematik ve organizasyonel bilgisayar bilimleri alanlarında genel lisans programı ve 1 oyuncu eğitimi programı
  • Tüm disiplinlerde 48 yüksek lisans derecesi, bunların yaklaşık 20'si İngilizce olarak öğretilmektedir
  • 18 lisansüstü programı

  • Hong Kong Bilim ve Teknoloji Üniversitesi

    • Hong Kong
    • 9,794 öğrenci
    • 19.9 öğrenci/fakülte oranı
    • %30 uluslararası öğrenci oranı
    • Cinsiyet oranı: Bilgi mevcut değil

1991'de kurulan Hong Kong Bilim ve Teknoloji Üniversitesi (HKUST), keskin eğitim ve araştırmaya adanmış dünya çapında bir uluslararası araştırma üniversitesidir. Üniversite, bilim, teknoloji, mühendislik, yönetim ve işletme alanlarında öğretim ve araştırma yoluyla öğrenimi ve bilgiyi ilerletmek, bu alana insanlık ve sosyal bilimlerin yanı sıra, Hong Kong'un sosyo-ekonomik gelişimine yardımcı olmak misyonuyla kurulmuştur. Sadece 30 yılın üzerinde bir sürede, bu genç ve yüksek başarılı Üniversite, uluslararası saygınlığın zirvelerine tırmanarak, sayısız ödül ve övgüye layık görülmüştür.

HKUST, 2023'te 1.500 üniversite arasında dünya çapında 58. sırada ve 2022'de Times Higher Education (THE) tarafından dünyanın en iyi 400 genç üniversitesi arasında 3. sırada yer almıştır. Okullarımız ayrıca bireysel olarak da başarı sağlamaktadır. Mühendislik Okulu, THE World University Rankings by Subject – Engineering and Technology (2022) sıralamasında dünya çapında 26. sırada ve Greater China'da 3. sırada yer almaktadır. HKUST İşletme Okulu'nun aranan Kellogg-HKUST Executive MBA (EMBA) programı, 2007'den 2020'ye kadar on kez Financial Times EMBA küresel sıralamalarında birinci olmuştur.

HKUST'de, eğitim ve araştırmada mükemmeliyeti başarma taahhüdümüz ve sürdürülebilirlik, enerji, sağlık hizmetleri ve daha fazlası gibi zamanımızın büyük zorluklarını çözmede katkıda bulunma kararlılığımız var. Araştırma kültürümüz, işbirliğini ve yeniliği teşvik eder ve kolaylaştırır; bu nedenle kampüsümüz, en iyi ve en parlak zihinlerden bazıları için bir mıknatıstır. Üniversitedeki araştırmacılar, çok disiplinli bir yaklaşım benimsemeye, bilimsel ve coğrafi sınırları aşmaya ve insanların yaşamını iyileştirmek için karar alıcılarla, endüstri ile ve halkla işbirliği yapmaya teşvik edilirler. Mühendislik, Bilim, İşletme ve Yönetim, ve Beşeri ve Sosyal Bilimler Okulları ile Disiplinlerarası Çalışmalar Akademisi'ndeki araştırmacılarımızın yaptığı çeşitli keşifler, küresel bilgi tabanına çığır açan eklemelerin yanı sıra, dünyaya aktarılabilir pratik teknolojiler ve uygulamalar sağlamıştır. Sık sık önde gelen endüstrilerle ortaklıklar kurar ve öğrencilerimiz ve öğretim üyelerimiz arasında girişimciliği destekler ve kolaylaştırırız. Öğrencilerimize bütünsel bir eğitim sağlama misyonumuzu ilerletmek için, 2021 Sonbaharı'nda yeni Shaw Kongre Merkezi'ni karşıladık. Mekan, HKUST'nin kültürel etkinliklerinin ev sahipliğini yapmakta ve Üniversitede canlı bir sanat ve kültürel sahne yaratmak için yeni esneklikler ve imkanlar sunmaktadır.

  • City University of Hong Kong

    • Hong Kong
    • 9,076 öğrenci
    • 13.2 öğrenci/fakülte oranı
    • %67 uluslararası öğrenci oranı
    • Cinsiyet oranı: 54 kadın - 46 erkek

CityUHK'nın 1994'te üniversite olarak kurulmasından bu yana, dünyanın en dinamik genç üniversitelerinden biri olarak başarısına katkıda bulunan çeşitli faktörlerden faydalandı. Bu faktörler arasında mükemmel mezunlar yetiştirmek ve topluma doğrudan fayda sağlayan araştırmalar yapmak yer alır.

Araştırma ve öğretim kalitemiz, mezunlarımızın istihdam edilebilirliği ve çeşitli uzmanlık alanlarımızın güçlü yönleri, bizi birçok uluslararası anketin gözünde güçlü bir konuma getiriyor.

Profesyonel eğitim ve sorun odaklı araştırma için vizyoner bir merkez olarak, CityUHK, toplumsal ve teknolojik değişimlere yanıt verme misyonuna sahiptir. CityUHK'nın, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki Cornell Üniversitesi ile işbirliği içinde kurduğu Hong Kong'un ilk ve tek veteriner fakültesi, veteriner eğitiminde ve araştırmada mükemmelliği öncü kılar. Buna ek olarak, Hong Kong'un ilk Veri Bilimi Okulu, geleceğin veri odaklı ekonomisi için veri bilimcileri ve mühendislerine olan artan talebi karşılıyor.

Uluslararası üne sahip akademisyenler tarafından yönetilen ve birinci sınıf tesisler tarafından desteklenen CityUHK, dünya çapında sorunları ele alan ve insanların yaşam kalitesini artıran yenilikçi ürünler ve çözümler geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Lider konumumuzu korumak ve küresel liderliğe ulaşmak için, CityUHK, İnovasyon Akademisi'ni kurdu. Amacımız, genç girişimciler yetiştiren, derin teknoloji start-up'larını kuluçkaya alan ve üniversite-endüstri işbirliğini teşvik eden uluslararası bir ekosistem oluşturmaktır. Akademi, özellikle derin teknoloji girişimi yaratımına odaklanarak, doktora, Bilim Yüksek Lisansı ve lisans düzeyinde çeşitli keskin akademik programlar sunar. Bu programlar, çeşitli eğitim düzeylerini ve mesleki gereksinimleri karşılamak üzere tasarlanmıştır ve kolejlerimiz, bölümlerimiz, Lisansüstü Çalışmalar Okulu ve ilgili idari birimlerle işbirliği içinde geliştirilecektir.

Ayrıca, 2024'te sağlık hizmetleri ile dijital yeniliklerin birleşiminde öncü olan Devlet dijital Tıp Enstitüsü kurulmuştur. Dünya çapında önde gelen akademik, klinik ve endüstriyel işbirlikçilerle stratejik ortaklıklar aracılığıyla, Enstitü, mühendislik, veri bilimi ve biyoloji bilimlerinin gücünü kullanarak dönüştürücü dijital sağlık çözümleri geliştirir. İnovasyonu sürdürme ve küresel sorunlara çözüm bulma misyonumuz, Enstitünün araştırma ilerlemelerinde, teknoloji transferinde ve ticarileştirme çabalarında somutlaşır.

Hong Kong İleri Çalışma Enstitümüz, dünya çapında lider akademisyenler, Nobel ödülü sahipleri ve akademisyenler tarafından stratejik alanlarda yenilikçi araştırmanın teşvik edilmesinde kampüs etkinliklerine etkileyici bir entelektüel boyut katmaktadır.

  • Université Paris-Saclay

    • Fransa
    • 31,662 öğrenci
    • 13.0 öğrenci/fakülte oranı
    • %24 uluslararası öğrenci oranı
    • Cinsiyet oranı: 50 kadın - 50 erkek

Paris-Saclay Üniversitesi'nin kökenleri, 1150 yılına dayanmaktadır ve Paris Üniversitesi'nin kurulduğu yıla kadar uzanır. 1971 yılında, üniversitenin Orsay'daki bir kolu Paris-Sud Üniversitesi olarak yeniden adlandırıldı. 2019'da Université Paris Saclay adını aldı.

Üniversite, dokuz yükseköğretim kurumunu ve bir iş kümelenmesini araştırma odaklı bir akademik kampüste bir araya getiren Paris-Saclay projesinin bir parçasıdır. Kampüs, şehrin dışındaki Plateau de Saclay'da geliştirilmektedir. Bu model, İngiltere'deki Oxford ve Cambridge Üniversitesi'nin benimsediği modele benzer, burada her kolej bağımsızlığını korurken üniversitenin bir parçası olmaya devam eder.

Üniversite, Fransa'nın başkenti Paris'in güneyinde yer almaktadır.

Üniversite, çeşitli lisans, yüksek lisans ve doktora derecesi programları sunmaktadır. Bu programlar, bilim ve mühendislik, yaşam ve sağlık bilimleri, sosyal bilimler ve beşeri bilimler alanlarındadır.

Araştırma, üniversitenin faaliyetlerinin önemli bir parçasını oluşturur. Üniversite, bu araştırmayı 275 laboratuvarında yürütür ve bu laboratuvarları çeşitli enstitüler ve şirketlerle paylaşır. Bunlar arasında Fransız Alternatif Enerji ve Atom Enerjisi Komisyonu ve Fransız Ulusal Bilimsel Araştırma Merkezi bulunmaktadır.

  • Institut Polytechnique de Paris

    • Fransa
    • 6,073 öğrenci
    • 6.8 öğrenci/fakülte oranı
    • %42 uluslararası öğrenci oranı
    • Cinsiyet oranı: 25 kadın - 75 erkek

Paris Teknik Enstitüsü, 5 Üst Düzey Fransız Mühendislik Yüksekokulu/Grandes Ecoles olan École Polytechnique, ENSTA Paris, ENSAE Paris, Telecom Paris ve Telecom SudParis'i bir araya getiren bir kamu yüksek öğretim ve araştırma kurumudur. Mayıs 2019'da kurulan Institut Polytechnique de Paris, kurucu okullarının bilim ve teknolojideki 200 yıllık uzmanlığından yararlanmaktadır. Enstitü, yılda 8.500 öğrenciyi - %35'i uluslararası öğrencilerdir - Paris'in yakınındaki, dünyanın önde gelen 8 yenilik kümelerinden birinde bulunan kampüsünde ağırlamaktadır.

Öğrenciler, çok seçici bir alım süreciyle kabul edilir ve alanlarında tanınmış 1000 fakülte üyesi ve uzman topluluğundan yüksek kaliteli bir eğitim alırlar. Institut Polytechnique de Paris, lisansüstü seviyede çok disiplinli eğitim ve on disiplinli bölümde araştırma programları sunar: Biyoloji; Kimya ve Süreçler; Ekonomi; Bilgi, İletişim ve Elektronik; Bilgisayar Bilimi, Veri ve Yapay Zeka; Matematik; Mekanik ve Enerjetik; Fizik; Beşeri Bilimler, Sanat, Edebiyat ve Diller; Sosyal Bilimler ve Yönetim. Bu çok disiplinli yaklaşım, örneğin geleneksel alanlara yeni teknolojilerin uygulanması gibi alanlar arasında yeni sinerjiler yaratır.

  • Hong Kong Politeknik Üniversitesi

    • Hong Kong
    • 20,034 öğrenci
    • 30.6 öğrenci/fakülte oranı
    • %30 uluslararası öğrenci oranı
    • Cinsiyet oranı: 51 kadın - 49 erkek

PolyU, Hong Kong, Ulus ve dünya için eğitim, araştırma ve bilgi transferinde mükemmeliyeti hedefleyen yenilikçi bir dünya standartlarında üniversite olmayı amaçlamaktadır.

Üniversite, milli kimlik duygusu ve küresel bakış açısına sahip toplumsal sorumluluk sahibi profesyonelleri ve liderleri yetiştirir ve toplumsal fayda için dünya lideri araştırmalar ve yenilikler yapar. Bilgi transferi ve girişimcilik kültürü, PolyU'nun teknolojilerinin pratik gerçek dünya uygulamalarına dönüştürülmesinin temelini oluşturur. Üniversitenin mükemmeliyete olan kararlılığı, PolyU'yu sürekli olarak dünya genelindeki en iyi 100 üniversite arasına sokmuştur. Bu sağlam temel üzerine dayanarak, Üniversite, "İnsanlığın faydası için öğrenmek ve uygulamak" mottosuna uygun olarak daha parlak bir geleceği teşvik etmek için olumlu katkılarda bulunmaya devam edecektir.

Hong Kong'un kalbinde yer alan PolyU kampüsü, dokuz fakülte ve okulda çeşitli yenilikçi lisans, yüksek lisans ve doktora programlarına sahip modern öğretim ve araştırma tesislerine sahiptir: İşletme, İnşaat ve Çevre, Mühendislik, Sağlık ve Sosyal Bilimler, Beşeri Bilimler, Fen Bilimleri, Tasarım, Moda ve Tekstil, ve Otelcilik ve Turizm İşletmeciliği.

  • Sorbonne Üniversitesi

    • Fransa
    • 41,527 öğrenci
    • 14.5 öğrenci/fakülte oranı
    • %22 uluslararası öğrenci oranı
    • Cinsiyet oranı: 60 kadın - 40 erkek

Sorbonne Üniversitesi, resmi olarak 2018'de Paris-Sorbonne Üniversitesi ile Pierre ve Marie Curie Üniversitesi'nin birleşmesiyle kurulan, Fransa'nın Paris kentinde bulunan bir kamu üniversitesidir. Ancak, kurum tarihini 13. yüzyıla ve 1257'de Robert de Sorbon tarafından kurulan Collège de Sorbonne'a kadar izleyebilir.

Üniversitenin merkezi kampüsü, Paris'in Latince Mahallesi'nde, eski Paris Üniversitesi'nden miras alınan bir mülk üzerinde bulunmaktadır.

Jussieu Kampüsü - resmen Campus Universitaire de Jussieu olarak bilinir - Paris'in 5. bölgesinde yer almaktadır ve Pierre ve Marie Curie Üniversitesi'nin (aynı zamanda Paris VI olarak da bilinir) ana kampüsüydü. Öte yandan, kurumun Maison de la Recherche kampüsü, tarih ve coğrafya bölümlerini ve 50.000'den fazla eser ve yaklaşık 300 Fransız ve uluslararası dergiyi içeren Serpente Kütüphanesi'ni barındırır.

Üniversitenin birkaç prestijli bilimsel koleksiyonu bulunmaktadır. Sorbonne Üniversitesi, 1.500 mineralin sergilendiği; Gabriel Lippmann'ın fotoğrafçılık çalışmalarında oluşturduğu yaklaşık 50 fotoğraf plakasının bulunduğu bir koleksiyon; ve nörolog Jean-Martin Charcot'un kişisel kütüphanesinden bir koleksiyon olan Charcot kütüphanesi gibi sekiz dikkate değer bilimsel koleksiyona ev sahipliği yapmaktadır.

Sorbonne Üniversitesi, sanat ve beşeri bilimler; fen ve mühendislik; ve tıp olmak üzere üç fakülteden oluşmaktadır. 2008'de, Fransızca dilinde çeşitli yeterlilikler öğreten Paris-Sorbonne Üniversitesi Abu Dabi, Birleşik Arap Emirlikleri'nde kurulmuştur.

  • Pohang Bilim ve Teknoloji Üniversitesi (POSTECH)

    • Güney Kore
    • 3,300 öğrenci
    • 10.5 öğrenci/fakülte oranı
    • %5 uluslararası öğrenci oranı
    • Cinsiyet oranı: Bilgi mevcut değil

Pohang Bilim ve Teknoloji Üniversitesi (POSTECH), dünyanın önde gelen çelik şirketlerinden biri olan POSCO tarafından 1986 yılında kurulmuştur. Gelecekteki teknolojik gelişimin temelini oluşturabilecek uzman mühendisleri yetiştirmek amacıyla kurulmuştur. Üniversitenin kurucu başkanı Park Tae-joon, POSTECH için Kaliforniya Teknoloji Enstitüsü'nü model almıştır.

Üniversitede 11 lisans bölümü bulunmaktadır, bunlardan dördü bilime, yedi tanesi ise mühendisliğe odaklanmıştır. Üniversitenin ayrıca lisansüstü programı bulunmakta olup, bu program da aynı 11 bölümü içermekte ve beş bölüm, iki disiplinler arası program, iki profesyonel lisans okulu ve bir özel lisans okulunu kapsamaktadır. Üniversitenin öğrenci-fakülte oranı 5:1'dir, bu da öğretim üyelerinin bireysel öğrencilere odaklanmasını ve yüksek kaliteli öğretim sağlamasını sağlar.

POSTECH, en son teknolojik olanaklarla tam donanımlı 400 dönümlük bir kampüse sahiptir. Pohang Hızlandırıcı Laboratuvarı'na ve 73'ten fazla araştırma merkezine ev sahipliği yapmaktadır. Ayrıca, Kore'nin tek sincrotron radyasyon tesisine ev sahipliği yapmaktadır. Bu son teknoloji tesisler, üniversitenin çığır açan araştırmalar yapmasını sağlar. Son zamanlarda Kore hükümeti, dünya standartlarında araştırmayı teşvik etmek amacıyla üniversitede Temel Bilim Enstitüsü'nün dört merkezini kurmuştur.

Üniversite, Güney Kore'nin Kuzey Gyeongsang eyaletinde bulunan Pohang şehrinde yer almaktadır. Pohang, Daegu-Gyeongbuk bölgesindeki önemli bir deniz limanıdır. Aynı zamanda POSCO ve diğer büyük şirketlere ev sahipliği yapması nedeniyle Güney Kore'nin ana sanayi şehirlerinden biridir. Kore'nin dört bir yanından insanlar, ülkenin en popüler taze balık pazarlarından biri olan Jukdo Pazarı'nı ziyaret etmek için Pohang'a seyahat etmektedir.

  • Maastricht Üniversitesi

    • Hollanda
    • 21,337 öğrenci
    • 19.6 öğrenci/fakülte oranı
    • %57 uluslararası öğrenci oranı
    • Cinsiyet oranı: 60 kadın - 40 erkek

Maastricht Üniversitesi (UM), Problem Çözme Odaklı Öğrenme sistemi ve uluslararası yönelimiyle tanınır. Küçük ölçekli 'uluslararası sınıfımız', dünyanın dört bir yanından farklı geçmişlere ve bakış açılarına sahip insanları bir araya getirir. Ve işte bu farklılıklar, UM öğrenme deneyimini benzersiz kılan şeydir. Zorlu bir öğrenme ortamı ve küçük, etkileşimli grup oturumları ile kendimizi ayırt ediyoruz. Öğrenciler birlikte çalışarak birbirlerini tanıma ve sosyal ağlarını genişletme fırsatı bulurlar. Ayrıca, eğitim gruplarında aktif olarak tartışmalara katılmaları teşvik edilir. Bunun sonucunda daha iyi öğrenme sonuçları elde edilir.

Maastricht Üniversitesi (UM) eğitiminin temel misyonu, öğrencinin entegre akademik ve mesleki gelişimidir ve olacaktır. Öğretim ve öğrenme, dolayısıyla öğrencinin akademik ve kişisel gelişimine odaklanır.

Diğer Yazılar