Çin Sınırları Kademeli Olarak Açılıyor

25/08/2022

Pekin merkezli öğrenci hizmet platformu China Admissions, Çin sınırının uluslararası öğrenciler için kısmen açıldığını bildirdi. Çin Başbakanı Li Keqiang'ın 21 Temmuz'da yaptığı açıklamada tüm uluslararası öğrencilerin, eğitimlerine devam etmek için Çin'e dönebileceğini belirtti.

Dışişleri Bakanlığı'ndan yetkililer, Başbakan'ın açıklamasından hemen sonra daha temkinli davranmayı tercih ettiler. Ancak sözcü Wang Wenbin: "Hindistan ve diğer ülkelerden gelen yabancı öğrencilerin geri dönmesini memnuniyetle karşılıyoruz ve gerekli düzenlemeleri yapacağız" dedi.

Dünyanın dört bir yanından uluslararası öğrencilere, üniversitelerinden ve Çin Halk Cumhuriyeti (ÇHC) elçilikleri tarafından Çin'e dönme izni verildi. X1 vizesine sahip birçok öğrenci üniversiteleri ile iletişime geçti. Halihazırda X1 vize başvurularını açan büyükelçiliklere ek olarak, tüm ÇHC büyükelçiliklerinin öğrenci vize hizmetlerini kademeli ve koordineli bir şekilde yeniden açması bekleniyor. Bu aşamada kesin bir zaman çizelgesi veya tarih bilinmiyor.

Şu anda, aşağıdaki ülkelerden gelen öğrenciler Çin için X1 vizesine başvurabilirler: Birleşik Krallık, İrlanda, Ruanda, Singapur, Nepal, Myanmar, Liberya, Kanada, Tayland, Rusya, Pakistan, Sri Lanka, Solomon Adaları, Güney Kore, Nikaragua, Malezya, Meksika, Endonezya, Zambiya, Güney Afrika, Tanzanya, Fas, Hindistan, ABD, Lübnan, Gana, Macaristan ve Fransa.

Ancak öğrencilerin, vize başvuru sürecine başlamadan önce Çin'e dönmek için üniversitelerinden izin almaları gerekmektedir.

Üniversite izni ülke uygunluğundan bile daha önemli. Bu listede olmayan ülkelerden başvuran öğrenciler, üniversiteleri tarafından Çin'e tekrar davet edildikleri sürece başvuruda bulunabilirler.

Ülke sınırlarının ilk kez yeniden açıldığı haberi uluslararası eğitim ortamında büyük bir gelişmedir. Çünkü öğrenci gruplarının yoğun lobi faaliyetlerine rağmen 2020'nin başından beri Çin’in sınırları uluslararası öğrencilere kapalıydı.

Pandemi sırasında ülke dışında mahsur kalan yabancı öğrencilerin çoğu Afrika ve Güney Asya'dan geliyordu. Tıp, mühendislik ve bilim gibi STEM konularını okuyorlardı. Çin'de alınan eğitim özellikle Afrikalı öğrenciler açısından profesyonel bir kariyer için değerli, nispeten uygun fiyatlı bir basamak taşı olarak görülüyor. Böyle bir eğitim alamama, uzmanlık ve prestij elde edememe olasılığı onları aşırı derecede endişelendirdi.

Çin sınırlarının uzun süre kapanmasının etkisini ölçmek için henüz çok erken ancak uzun sınır kısıtlamaları olan diğer önemli ülkelerde olduğu gibi Çin de odak noktasını sonunda öğrenci hareketliliğini geri kazanmaya ve yabancı öğrencilere verilen eğitimi yeniden inşa etmeye yöneltiyor.

Diğer Yazılar